Unihäiriöistä kärsiville nyt univalmennus kännykkäsovelluksena

Verkkovalmennus tuo univalmennuksen jokaisen saataville – omaan kännykkään. Unitaito-valmennuksen tuottavat viestintäyrittäjä Leeni Peltonen ja tutkimusjohtaja, professori Markku Partinen yhteistyössä eläkevakuutusyhtiö Eteran kanssa.

Unitaito-valmennuksen tavoitteena on parantaa unenlaatua, päiväaikaista vireyttä ja työkykyä. Viiden viikon pituinen valmennusjakso neuvoo unenhuollon keinoja ja opettaa rentoutumaan erilaisten harjoitteiden avulla. Palvelu sisältää kattavan tietopaketin unesta ja uneen vaikuttavista tekijöistä. Unitaito löytyy osoitteesta unitaito.fi ja on myös ladattavissa sovelluksena.

Lue lisää »

Kymmenen faktaa unesta

  1. Univajeesta kärsii yhä useampi, ja työikäisten univaikeudet lisääntyvät eniten.
  2. Univajeen haitat tuntuvat koko elimistössä.
  3. Syvä uni on kuin katuharja: se puhdistaa aivoista kuona-aineita, kuten beeta-amyoideja, joiden kertyminen on yhdistetty Alzheimerin tautiin.
  4. Päivällä opitut asiat siirtyvät syvän unen aikana pitkäkestoiseen muistiin.
  5. Univaje iskee erityisesti etuaivolohkoon: se heikentää muistia, tarkkaavaisuutta ja ongelmanratkaisukykyä.
  6. Unen puutteessa sokerinsieto heikkenee, jolloin diabetesriski kasvaa.
  7. Univaje aiheuttaa elimistössä hälytystilan, matala-asteisen tulehduksen, joka on yhdistetty moniin kansantauteihin.
  8. Univaje heikentää vastustuskykyä tavallisille tartuntataudeille.
  9. Univaje lihottaa: se nostaa nälkähormonin pitoisuutta ja saa ahmimaan epäterveellistä ruokaa.
  10. Univaje lisää tapaturmariskiä heikentäessään tarkkaavaisuutta.

Työhuone Pasila vastaa univaikeuksien kokemukseen monellakin tavalla

Olemme rakentaneet työympäristökokonaisuuden, jossa saat työrauhan, kun on tarvetta keskittyä, voit pitää kahvitaukoa kahviossa tai ulkoterassillamme. Voit toisaalta aktivoida kroppaa ja sitä kautta aivojen toisia alueita viettämällä aktiivista taukoa vaikkapa kahvakuulien ja Gymstickin kanssa.

Kehosi parasympaattisen hermoston roolin vahvistamiseen Työhuoneelta löydät Qiu pallon. Qiu pallon säännöllinen käyttö lisää sydämen sykevaihtelua ja sitä kautta laskee stressitasoa ja vaikuttaa sitä kautta nukahtamiseen ja unen laatuun.

Työhuoneen Kipinä kokoushuoneen ja Roihu show Roomin kaiuttimien kautta voit laittaa myös mielestäsi rentouttavaa musiikkia soimaan.

huutomerkki

 

Ja lopuksi yksinkertainen vinkki uneen laskeutumiseen:
Nukkumaan käydessäsi hengitä syvään sisään ja ulos kolme-neljä kertaa. Tämä jo itsessään vaikuttaa kehossa rauhoittavasti.